Så här vill du ha kontakt med oss

Hyresgästinformation

Så här vill du ha kontakt med oss

Resultatet från vår kommunikationsenkät

Att kontakten med dig som hyresgäst fungerar väl har en pallplats bland Vellingebostäders prioriteringar. Det kan gälla information om renoveringar, nyheter som berör boendet eller möjligheten att felanmälan på ett smidigt sätt.

Vi vill göra rätt, så varför gissa?

En enkät från AktivBo (som är specialist på hyresgästundersökningar) skickades ut till 500 slumpmässigt utvalda hyresgäster på olika orter. Nästan hälften av alla som fick enkäten – 44 procent – tog sig tid att svara på de 23 frågorna. Det är vi mycket tacksamma för!

Här är några viktiga insikter vi fick:

• Felanmälan vill ni helst göra via telefon, och via e-post i andra hand. Detta gäller även vid andra frågor än felanmälan.

• När det gäller saker som händer i närområdet vill ni helst få informationen via e-post.

• Pågående ärenden kring felanmälan vill ni helst hantera genom e-post, och i andra hand via sms.

• Information gällande akuta ärenden vill ni få direkt i mobilen via sms, och i andra hand som e-post.

• Att våra grannmingel är populära blev tydligt. Förmedla förslag och framföra önskemål om förbättringar är något ni helst gör på möten i bostadsområdet. Kul!

App, app, app …

Eftersom digitalisering är viktigt för oss kunde vi inte låta bli att ta temperaturen på känslorna inför en Vellingebostäder-app. Här varierar åsikterna i olika åldersgrupper, vilket vi har stor respekt för. Det var intressant att se att så många av er är positiva till en app, men att inte lika många är redo att använda den. Vi tar det med oss.

Sugen på mer statistik och grafer?

Nedan hittar du allt du behöver för att stilla din nyfikenhet. Enjoy!

 

 

 

1) Hur skulle du helst vilja att Vellingebostäder kontaktar dig med information om akuta ärenden i din lägenhet och trapphus, som exempelvis vatten- och elavstämningar eller annat som påverkar din vardag?

1. App 

2. Epost

3. Infobrev i brevlådan

4. Mina sidor

5. SMS

6. Trapphusinformation

7. www.vellingebostader.se

8. Annat

 

2) Hur skulle du vilja att Vellingebostäder håller dig uppdaterad kring status för pågående felanmälan?

 

1. App

2. Besök på kundcenter

3. Chatt

4. Epost

5. Mina Sidor

6. SMS

7. Telefonsamtal

8. Annat

 

3) Hur skulle du vilja ha dialog och utbyte med Vellingebostäder där du kan lämna förslag eller diskutera förbättringar etc?

1. Chatt

2. Digitalt möte via video

3. Mina Sidor

4. Möten i vårt bostadsområde

5. Personligt besök/möte

6. Sociala medier

7. Annat

 

4) Hur skulle du vilja ha information från Vellingebostäder om aktiviteter och händelser i ditt hus/område?

1. App

2. Epost

3. Infobrev i brevlådan

4. Mina sidor

5. Personligt besök

6. SMS

7. Sociala medier

8. Trapphusinformation

9. Nyhetsbrev

10. www.vellingebostader.se

11. Annat

 

5) Hur skulle du vilja kontakta Vellingebostäder för andra frågor än felanmälan?

1. App

2. Besök på kundcenter

3. Chatt

4. Epost

5. Mina sidor

6. SMS

7. Telefonsamtal

8. www.vellingebostader.se

9. Annat

 

6) Hur skulle du vilja kontakta Vellingebostäder för felanmälan?

1. App

2. Besök på kundcenter

3. Chatt

4. Epost

5. Mina sidor

6. SMS

7. Telefonsamtal

8. Annat

 

7) Hur skulle du vilja följa vad som händer i ditt område och på Vellingebostäder i stort?

1. App

2. Epost

3. Infobrev i brevlådan

4. Mina sidor

5. SMS

6. Sociala medier

7. Trapphusinformation

8. Nyhetsbrev

9. www.vellingebostader.se

10. Annat

Alla nyheter

Adress

Vellingebostäder AB
Norrevångsgatan 3
235 36 VELLINGE

Kontakt

 Växel: 040 - 42 60 60
E-post: info@vellingebostader.se

Hantering av personuppgifter
Om www.vellingebostader.se
Tillgänglighetsredogörelse

Följ oss

Vellingebostäder i media

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Du som är kund till Vellingebostäder får automatiskt nyhetsbrevet till den e-postadress som är angiven på ”Mina sidor". Övriga som vill ha vårt nyhetsbrev kan prenumerera via formuläret nedan.