Vem kan man kontakta.

Hyresgästinformation

Vem kan man kontakta.

Vem hjälper dig med vad hos Vellingebostäder?

Att vi är tillgängliga för dig som hyresgäst är prio ett för oss. Därför vill vi påminna dig om hur du enklast når oss med dina ärenden och frågeställningar.

Vår kundtjänst finns här för dig

Ringer du kundtjänst på 040-42 60 60 får du personlig service. Här är vi på plats måndag till fredag från 8:00 till 15:00 när det gäller frågor som rör ditt boende och din utemiljö. Vi ger svar och ser till att ditt ärende hamnar hos rätt person.

Slipp jaga husvärden

Låt oss tydliggöra en gång för alla – du behöver inte passa din husvärds begränsade telefontider. Det hade varit taskigt av oss eftersom våra husvärdar har fullt upp och sällan hinner prata i telefon.

Gäller det en felanmälan gör du den enklast online på Mina sidor. Du kan också ringa kundtjänst så ser vi till att ditt ärende når fram till din husvärd.

Kontakta kundtjänst när det gäller:

• Felanmälningar i hemmet (kan även göras på Mina sidor online!)

• Frågor kring Mina sidor

• Beställning av extra nycklar

• Namnbyte på postlådan

• Praktiska frågor kring uppsägning

• Allmänna frågor som rör boendet eller bostadsområdet

Du kan även mejla och chatta med oss!

Chatt (8–15 alla vardagar) Mejl: info@vellingebostader.se (dygnat runt)

Vem ringer du efter kontorstid?

Inträffar något akut efter kontorstid ringer du jouren på nummer 040-426070. Här är exempel på akuta saker:

· Huvudsäkringen har gått i lägenheten

· Vattenläckage

· Fel på låset till lägenheten

· Någon sitter fast i hissen

· Obehörig befinner sig i trappa, källare eller vind

· Krossat fönsterglas

· Garageport som inte går att stänga eller öppna

Vad gäller vid störningar?

Har du haft inbrott eller åverkan på lås till lägenhet, källare eller vind ringer du alltid polisen på tel 114 14. Dit ringer du även om du upplever störningar som hög musik, vilda fester eller bråk. Du kan även ringa kommunens trygghetsvärdar:

• Bil 1: 0733-336140 (har täckningsområde i de nordöstra och västra delarna av kommunen, dvs Vellinge, Östra Grevie, Gessie och Västra Ingelstad med omnejd)

• Bil 2: 0733-336141 (har täckningsområde i de södra delarna av kommunen dvs Höllviken, Ljunghusen, Skanör, Falsterbo och Räng med omnejd)

Vad gör husvärden?

Din husvärd hjälper till med de flesta fel som uppstår i din lägenhet. Det kan vara en kran som läcker, en toalett som rinner eller en vitvara som slutat fungera. Våra husvärdar ansvara för tillsynen av fastigheten och ser till så att allt är i ordning. Husvärden går att nå på telefon måndagar, tisdagar och torsdagar 8.00–8.45. Övrig tid kopplas telefonen till kundtjänst.

Vad gör förvaltaren?

Vill du uppgradera ditt kök eller badrum, kanske få ommålat någonstans eller lägga ett nytt golv är det din förvaltare som tar hand om dig. Våra förvaltare ansvarar för de större frågorna kring ditt boende och fastigheten. Förvaltaren har alltid telefonen på, men är lättast att nå måndagar, tisdagar och torsdagar 8.00–8.45. Men det är enklast för dig att ta vägen via kundtjänst!

Ok, vi hoppas att det blivit tydligt för dig hur du bäst når Vellingebostäder. Klart som korvspad gäller, eftersom väl fungerande kontakt med dig är lika viktig för oss!

 

 

Alla nyheter

Adress

Vellingebostäder AB
Norrevångsgatan 3
235 36 VELLINGE

Kontakt

 Växel: 040 - 42 60 60
E-post: info@vellingebostader.se

Hantering av personuppgifter
Om www.vellingebostader.se
Tillgänglighetsredogörelse

Följ oss

Vellingebostäder i media

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Du som är kund till Vellingebostäder får automatiskt nyhetsbrevet till den e-postadress som är angiven på ”Mina sidor". Övriga som vill ha vårt nyhetsbrev kan prenumerera via formuläret nedan.